lauantai 20. huhtikuuta 2013

Kiiturin neitsytmatka

 


Tänään vihdoin ja viimein sain viedä kiiturin neitsytmatkalle. Pari viikkoa sitten sain vihdoin ja viimein laitatettua klossit pyöräilykenkiin. Tällä viikolla olen tehnyt kuivaharjoittelua kiinnittämällä takan edessä seisovaan kiiturin polkimiin klosseja. Eilen illalla meinasi hermo mennä, kun en saanut menemään ilmaa kiiturin renkaisiin. Onneksi on google ja sain sieltä selville, että pyörissä voi olla kolmen laisia venttiilejä.Minun kiiturissa on tuo prestaventtiili, jonka pään ruuvi täytyy aukaista, niin renkaaseen saa ilmaa :)



Koko viikon on tehnyt suunnattomasti mieli viedä kiituri siihen tehtävään, johon minä sen ostinkin elikkä kiitämään ja viemään minua kilometri toisensa perään pitkin teitä. Ajoin ensin tuohon läheiselle erilliselle kevarille, jossa testailin klossien irrottamsta ja  kiinni laittoa sekä tietenkin kiiturin vaihteistoa. 


Sitten mieli tekikin jo tosi toimiin eli baanalle. Kylläpä minulla on kevyt ja nopsa pyörä.


Ajokeli oli tänään aurinkoinen, mutta aika tuulinen. Valitsin neitsytmatkareitiksi kevarin, jossa tuuli oli sivutuulta sekä mennessä että tullessa. Reitti oli melkein kokonaan kuivaa asfalttia. Ihan muutamassa kohti lumipenkat itkettivät vettä kevarille.






Monta pientä ja vähän suurempaa pyöräilyvarustetta uupuu vielä. Pyörän pullotelineet minulla on valmiina, mutta kun rupesin niitä tänään kiinnittämään niin eipähän tästä taloudesta löytynyt sopivan kokoista kuusiokoloavainta, höh!

Pyörä tuntui hyvältä ja kyllähän se painii ihan eri sarjassa vauhdiltaan ja keveydeltään kuin minun menopeli Cresentti..Vitsi minä olen ihan fiiliksissä tuon pyöräilyn suhteen :))

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti